Горохівська міська громада
Волинська область, Луцький район
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля

Дата: 24.06.2021 16:20
Кількість переглядів: 62

Товариство з обмеженою відповідальністю «АСТРА»

(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові

код ЄДРПОУ   21738135

фізичної особи - підприємця, ідентифікаційний код або

інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.

  1. Інформація про суб’єкта господарювання

Юридична адреса:

43000, Волинська обл., місто Луцьк, проспект Перемоги, 15, контактний номер телефону: (0332) 770686, e-mail: astra04@ukr.net

Місце провадження планової діяльності :

45725, Волинська обл, Луцький район, с.Звиняче, вул.Козацька,13

 (місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної

особи - підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону)

  1. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи[1].

Планована діяльність, її характеристика.

Об’єктом планової діяльності є реконструкція птахоферми по виробництву бройлерів на вул.Козацька,13 в с. Звиняче Луцького району Волинської області

Проєктними рішеннями передбачається реконструкція існуючої птахоферми з добудовою трьох пташників для відгодівлі поголів’я птиці м’ясної породи Росс-308 (Кобб-500), із збільшенням до 199739 птахомісць, загальною  продуктивністю  птахоферми 998695 курчат-бройлерів на рік .

Технічна альтернатива 1.

Птиця утримується на глибокій підстилці рослинного походження із застосуванням обладнання фірми «Big Dutchman» з автоматизованими системами: штучного освітлення, температурного режиму та вологи, розподілу кормів та напування. Відсутні забійний цех та послідосховище. Бройлери відвантажуються живою вагою на спеціалізовані бойні. Для забезпечення гігієни підлоги та підстилки в пташниках, підсушування та покращення мікроклімату, зниження концентрацій забруднюючих речовин, зменшення кількості мух, профілактики респіраторних  захворювання використовується препарат Stalosan F. Препарат має бактерицидну, віроцидну дії, володіє дезінваційними властивостями, має високу абсорбуючою, дезодоруючу дії – поглинає аміак, сірководень, метан та інші шкідливі виділення і є одним із факторів застосованої евротехнології. Препарат складається з інгредієнтів які в цілому вважаються безпечними для людини і тварин відповідно до норм ЕС.

Основними перевагами сучасної підлогової технології вирощування птиці є: простота та низька вартість устаткування, високий рівень механізації та автоматизації технологічних процесів, простота створення необхідного температурно-вологісного та світлового режиму, доступність персоналу до огляду птиці, зменшення падежу та його видалення. Краща доступність проведення операцій, пов’язаних із санацією пташників: видалення підстилкового посліду, миття та дезінфекція, що забезпечує нормативні умови утримання птахів і запобігає втраті птиці через захворювання. Підлогове утримання природніше, оскільки бройлер активно рухається, переміщаючись вільно по пташнику має вільний  доступ  до води і корму. Підігрів повітря в пташниках, забезпечується  за допомогою газових повітронагрівачів типу GP-70 та GP-95.

Негативні фактори впливу при будівництві та експлуатації об’єкта планової діяльності, при дотриманні всіх норм проєктування, будівництва та експлуатації оцінюються як незначні.

Технічна альтернатива 2.

В якості технічної альтернати розглядається система вирощування промислового стада курчат-бройлерів при використанні кліткового обладнання. Компанія ТЕХНА розробила клітинне обладнання для вирощування бройлерів, яке оптимізує процес вирощування курчат. Зокрема, у даній технології передбачено автоматизація систем: послідовидалення, годування, напування, освітлення та мікроклімату, що забезпечує оптимальні умови для вирощування бройлерів і зменшення рівня їх стресу. У клітинному обладнанні для вирощування бройлерів, виробництва компанії ТЕХНА, використовується внутрішньокліткова система годування. Система включає в себе: бункер зовнішнього зберігання корму, поперечна подача корма, поздовжня внутрішньокліткова система годування. Система мікроклімату включає в себе від однієї до чотирьох підсистем в різній комбінації: вентиляція, опалення, зволоження (охолодження), автоматика. В даній системі утримання застосовується стрічкова система послідовидалення, що дозволяє своєчасно і легко видаляти послід, уникаючи випарів аміаку і сприятливо впливаючи на мікроклімат в пташнику. Підтримання оптимального температурного режиму забезпечується обігрівачами прямого і непрямого нагріву, що можуть працювати на різних видах палива (природний та зріджений газ, дизельне паливо), а також водяні тепловентилятори.

Технічна альтернатива 3.

Відповідно можна застосовувати технологію утримання на глибокій підстилці рослинного походження  або технологію утримання в клітковому обладнанні з встановлення модульної котельні на твердому паливі для теплозабезпечення птахоферми з використанням водяних тепловентиляторів.

 

3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.

Територіальна альтернатива 1.

Проєктна територія проммайданчика 6,2708 га. Територія існуючої птахоферми площею 2,323 га (кадастровий номер - 0720882001:01:001:0066) згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно належить на  правах оренди ТзОВ «АСТРА», і земельна ділянка 3,9478 га, за рахунок якої проєктом передбачається розширення  птахоферми (кадастровий номер- 0720882000:01:001:5951), також згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно належить на  правах оренди ТзОВ «АСТРА». Цільове призначення ділянок - для іншого сільськогосподарського призначення.

Територія птахоферми з вирощування курей-бройлерів  розташована на території колишнього господарського двору на вул. Козацькій, 14 в с. Звиняче Луцького району Волинської області і межує: в північному напрямку – землі приватної власності для ведення особистого селянського господарства; в південному напрямку – землі комунального призначення та землі для будівництва та обслуговування житлової забудови вул. Козацька, с. Звиняче; в східному напрямку – землі приватної власності для ведення особистого селянського господарства; у північно-східному напрямку за 250 м – земельна ділянка, яка пропонується до розміщення планованої діяльності – кар’єру Звинячівського родовища пісків (реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності № 20211157278); у західному напрямку – землі загального користування (вул. Козацька), землі для ведення особистого селянського господарства.

У зв’язку з розширенням птахоферми попередньо було отримано Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 602-123-20-4/44676 від 29.10.2018р. щодо встановлення санітарно-захисної зони (СЗЗ) для птахоферми ТзОВ «Астра» по вул.Козацькій,14 в с. Звиняче Горохівського (з 2021 року Луцького району, Постанова Верховної Ради України «Про утворення та ліквідацію районів», Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2020, № 33, ст.235) Волинської області. Висновком ДСЕЕ № 602-123-20-4/44676 від 29.10.2018р. встановлено наступну СЗЗ: у південному напрямку розміром 173 м для птахоферми в межах існуючої відстані від будівлі проєктованого пташника до найближчої житлової забудови та дотримання нормативного розміру СЗЗ у 300 м в усіх  інших напрямках.

Об’єкти природного заповідного фонду та курортної зони, нерухомі об’єкти культурної спадщини та землі історико–культурного призначення в районі майданчика відсутні. Земельна ділянка знаходиться за межами: водоохоронних зон водних об’єктів; санітарно–захисних смуг магістральних водоводів; санітарно–захисних зон повітряних ліній електропередач.

Відповідно до вимог Законів України «Про основи містобудування», «Про регулювання містобудівної діяльності» та «Про стратегічну екологічну оцінку» розроблено та погоджено Детальний план території та Стратегічна екологічна оцінка на детальний план реконструкції, будівництва та обслуговування птахоферми площею 6,2708 га по вул. Козацькій в с. Звиняче Горохівського (Луцького) району Волинської області» (рішення Звиняченської сільської ради №55/6 від 26.07.2019 р.).

Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.

Не розглядається, у зв’язку із здійсненням планованої діяльності (реконструкції) на території та в межах існуючої ділянки, що знаходиться в користуванні ТзОВ «Астра» на правах оренди.

 

4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності

Планована реалізація проєкту реконструкції птахоферми із застосування сучасних технологій утримання птахів, новітнього технологічного обладнання провідних виробників, сприятиме організації екологічно безпечного, високопродуктивного виробництва з вирощування бройлерів, дасть сільській громаді новий поштовх до розвитку соціально-економічного клімату, забезпечить створення нових робочих місць і соціальних гарантій, створить сприятливу ситуацію для покращення інвестиційної привабливості території, збільшить надходження до місцевого бюджету на реалізацію екологічних та соціальних програм. Вибір ділянки під реконструкцію птахоферми обґрунтовано місцем розташування діючих структурних підрозділів та є найбільш оптимальним з економічної точки зору.

 

5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва, тощо)

Технічні та технологічні дані:

Потужність птахоферми складає 199739 тис. посадкових птахомісць. Річна продуктивність 998,695 тис. курчат бройлерів.

Потреба в ресурсах: земельних – 6,2708 га (площа забудови - 18090,4 м2, з них: виробничих будівель – 16989,1 м2; допоміжних - 1101,3 м2); сировинних: корм – 4993 т/рік; підстилка (солома) –135,0 т/рік; водних (напування птиці) – 70,05 тис. м3/рік, енергетичних: природний газ  – 6,5 тис.м3/рік, дизпаливо – 0,4 т/рік; електроенергія – 1400 тис. кВт?год/рік; трудових – 16 осіб. На земельній ділянці передбачено розміщення будівель та споруд:  пташники, бункери безтарного зберігання кормів, адмінбудівля, ГРП, ТП, склад для інвентаря, морозильна камера для падежу, санпропускник, склад-навіс для зберігання соломи, дизель-генератор, водонапірна башта, септики, артезіанські  свердловини,  майданчик збору ТПВ, дезбар’єр, пожводойма. Вирощування курчат-бройлерів передбачається в 7 пташниках: № 1, 2, 3, 4 (існуючі) - одночасне утримання птиці - 115739 гол; № 5, 6, 7 (проєктні), (відповідно 1,2,3 - черга будівництва) - одночасне утримання птиці - 84000 гол. Ферма комплектується добовими курчатами породи РОСС-308 (КОББ-500). За один рік планується вирощувати 5 партій птиці до 7-тижневого віку (45-49 діб). Між циклами проводиться профперерва (санрозрив) протягом 24 днів, під час якої прибирається і вивозиться підстилка, проводиться миття пташників і всіх технічних приміщень та території  машинами високого тиску, здійснюється дезінфекція. Площі пташників відповідно становлять № 1, 2, 3, 4 (існ.) - 8954 м2; № 5, 6, 7 (проєкт) - 7426,60 м2. Щільність посадки на 1 м2 площі – 12 голів, що відповідає вимогам Директиви Ради 2007/43 / ЄС від 28 червня 2007 року про встановлення мінімальних правил захисту курей, що утримуються для виробництва м’яса.

Водопостачання птахоферми – від артезіанських свердловин. Птахоферма обладнується виробничою та господарсько–побутовою каналізацією. Скид господарсько-побутових стічних вод здійснюється на малі очисні споруди, що складаються із септика ємністю 5 м3 та фільтруючого колодязя. Виробничі стічні води, що утворюються при митті та дезінфекції приміщень і обладнання скидаються в герметичні септики з подальшим вивезенням на очисні споруди  для подальшого очищення згідно договору. Зливові води, сплановано територією, відводяться до лінійних дощоприймачів, очищаються на очисних спорудах дощових вод і поступають до ставка накопичувача.

Відходи, що утворюються на підприємстві, збираються, складуються у спеціально відведених місцях з подальшим вивезенням згідно укладених договорів .

 

6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:

щодо технічної альтернативи 1

  • забрудненню атмосферного повітря: дотримання гранично допустимих концентрацій (ГДК) забруднюючих речовин в атмосферному повітрі;
  • утворенню відходів: мінімізація утворення, облік та утилізація згідно чинного законодавства України;
  • ґрунти, поверхневі та підземні води: дотримання гранично допустимих концентрацій (ГДК) забруднюючих речовин, відсутність інтенсивного прямого впливу, виключення забруднення поверхневих та підземних вод;
  • акустичний вплив: в межах допустимих рівнів шумового навантаження;
  • дотримання меж землекористування;
  • дотримання санітарно-захисної зони;
  • дотримання правил пожежної безпеки.

щодо технічної альтернативи 2, 3такі ж як до прийнятого варіанту провадження планованої діяльності;

щодо територіальної альтернативи 1

  • дотримання  містобудівних умов та обмежень;
  • дотримання протипожежних розривів між будівлями та спорудами.

щодо територіальної  альтернатив 2 – не розглядалась.

 

7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:

щодо технічної альтернативи 1

Топографо-геодезичні, інженерно-геологічні, гідрологічні, екологічні, археологічні та інші вишукування виконуватимуться у необхідному обсязі, згідно чинного законодавства, з метою забезпечення раціонального використання природних ресурсів, а також забезпечення виконання охоронних, відновлювальних, захисних та компенсаційних заходів.

щодо технічної альтернативи 2, 3 - такі ж як до прийнятого варіанту провадження планованої діяльності;

щодо територіальної  альтернатив 1-

Ділянка для розміщення птахоферми погоджена з усіма зацікавленими організаціями та передана в користування на правах оренди

щодо територіальної  альтернатив 2 – не розглядалась.

 

8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:

щодо технічної альтернативи 1

Сфери впливу: клімат і мікроклімат, геологічне середовище, повітряне середовище, водне середовище, техногенне середовище, соціальне середовище, рослинний і тваринний світ, ґрунти.

Види впливу: прямий, опосередкований, відворотній, невідворотній, побічний, кумулятивний, короткостроковий, середньостроковий, довгостроковий, постійний, тимчасовий, позитивний і негативний.

Джерела впливу: виконання підготовчих і будівельних робіт, провадження  планованої діяльності, викиди та скиди забруднюючих речовин, шумове, вібраційне, світлове, теплове та радіаційне забруднення, випромінення,  поводження з відходами, ризики для здоров’я людей та об’єктів культурної спадщини, можливість виникнення надзвичайних ситуацій, вплив інших наявних об’єктів.

щодо технічної альтернативи 2, 3 - такі ж як і для прийнятого варіанту провадження планованої діяльності.

щодо територіальної  альтернативи 1 – здійснення планованої діяльності в межах відведеного землекористування не спричинить значного негативного впливу на оточуюче середовище та здоров’я населення.

щодо територіальної  альтернативи   2 - не розглядалась.

 

9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»)

Об’єкт планової діяльності належить до першої категорії видів планової діяльності та об’єктів, які можуть  мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із ст.3 Закону «Про оцінку впливу на довкілля»:

ч.2. пункт 19 «потужності для інтенсивного вирощування птиці (60 тисяч місць і більше), у тому числі бройлерів (85 тисяч місць і більше)...»

ч.2. пункт 22 «розширення та зміни, включаючи перегляд  або оновлення умов провадження планової діяльності  або  подовження  строків іі  провадження, реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, перепрофілювання  діяльності  об’єктів, зазначених у пунктах 1-21 цієї частини…»

 

10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав)

Підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля не має. Транскордонний вплив відсутній.

 

11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля

Відповідно до ст. 6 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля” та Додатку 4 до «Порядку передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля та фінансування оцінки впливу на довкілля» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2017 р. №1026.

Зокрема, планується провести дослідження впливу на повітряне, водне, геологічне середовища та ґрунт, а також соціальне і техногенне середовища, рослинний та тваринний світ у межах ділянки, клімат, передбачається виконання розрахунків розсіювання шкідливих речовин в атмосферному повітрі, аналіз концентрації шкідливих речовин на межі санітарно-захисної зони і на межі житлової забудови, розрахунків ризиків та рівнів шуму

 

12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості

Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». Оцінка впливу на довкілля – це процедура, що передбачає:

підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;

проведення громадського обговорення планованої діяльності;

аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь–якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;

надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;

врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.

У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.

Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.

Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.

На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.

Тимчасово, на період дії та в межах території карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби (COVID-19), спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, до повного його скасування та протягом 30 днів з дня скасування карантину, громадські слухання не проводяться і не призначаються на дати, що припадають на цей період, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля.

 

13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля

Протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб–сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.

У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.

 

14. Рішення про провадження планованої діяльності

Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде

Документ дозвільного характеру органу державної влади про провадження

планової діяльності

(вид рішення відповідно до частини першої статті 11   Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)

що видається

Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України

 (орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)

15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до

Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України,

вул. Митрополита Василя Липківського, 35, м.Київ, 03035,

Департамент екологічної оцінки та контролю: e-mail: OVD@mepr.gov.ua,

тел. (044) 206-31-40, 206-31-50

контактна особа: Тіщенкова Марина Олегівна,

 директор Департаменту екологічної оцінки та контролю

тел.  (044) 206 - 31 - 13

(найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа)

 

[1] Суб’єкт господарювання має право розглядати більше технічних та територіальних альтернатив.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь