Інформація про стан роботи із зверненнями громадян в Горохівській міській територіальній громаді за 9 місяців 2023 року
Протягом 9 місяців 2023 року до Горохівської міської ради, її структурних підрозділів та старостинських округів від жителів громади та інших регіонів надійшло 1010 пропозицій, заяв та скарг, що на 328 звернень більше ніж за відповідний період минулого року. З них 432 були письмовими та 290 звернень надійшло на особистих прийомах керівництва міської ради. Серед загальної кількості звернень, які надійшли, 35 були колективними. Основні питання з якими зверталися мешканці колективно відносяться до питань комунального господарства, освіти, земельних відносин, сімейної політики та захисту прав дітей. На засіданні комісії міської ради з питань розгляду звернень громадян 10 лютого 2023 року (протокол №2) розглядалося питання «Про проведення аналізу надходження колективних звернень громадян до міської ради від мешканців громади».
Протягом звітного періоду звернулося 304 громадян з числа соціально-незахищених верств населення, що складає 31 % від загальної кількості. З них: 117 звернень надійшло від учасників війни, бойових дій, 45 звернень від осіб з інвалідністю, 58 звернень від ветеранів праці, пенсіонерів, 15 звернень від дітей війни, 68 звернень від членів багатодітних сімей, одиноких матерів та матерів-героїнь та 1 звернення від учасника ліквідації аварії на ЧАЕС. Також варто відмітити, що протягом дев’яти місяців 2023 року до міської ради звернулось145 членів сімей військовослужбовців, які на даний час перебувають на службі в ЗСУ та беруть участь у відбитті військової агресії російської федерації проти України. Особлива увага приділялася вирішенню проблем з якими вони зверталися. Відповідно до рішення Горохівської міської ради від 02 квітня 2021 року №7-11/2021 «Про цільову Програму соціального захисту населення на 2021-2025 роки» та Порядку надання матеріальної допомоги жителям Горохівської міської територіальної громади, які опинилися в складних життєвих обставинах, та іншим категоріям громадян, затвердженого рішенням Горохівської міської ради від 24 грудня 2021 року №18-3/2021, протягом 9 місяців 2023 року було надано матеріальну допомогу:
- особам, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують значних витрат на лікування (213 громадянам);
- на поховання безробітних, незастрахованих осіб (19 громадянам);
- військовослужбовцям, членам сімей (родинам) військовослужбовців, які беруть участь у відбитті військової агресії Російської Федерації проти України (157 громадянам);
- на відшкодування збитків, завданих пожежею (3 громадянам);
- громадській організації «Ветеранів Афганістану»;
- сім’ї загиблого військовослужбовця (1 громадянину);
- сім’ї військовослужбовців зниклих безвісті (11 громадянам);
- учасникам ліквідації підриву Каховської ГЕС (5 громадянам);
- воїнам Авганістану (1 громадянину).
Загалом протягом 9 місяців 2023 року до керівництва Горохівської територіальної громади звернулось 1472 громадянина, якими було порушено 1010 питань. За спектром і характером основні питання, з якими вони звертались, характеризуються таким чином:
- на першому місці питання соціального захисту населення, зареєстровано 525 заяв, що складає 52% від загальної кількості звернень. Звернення надходили стосовно надання одноразових матеріальних допомог.
- на другому місці - аграрної політики і земельних відносин, по цих питаннях зареєстровано 139 звернення, які складають 14% від загальної кількості. Жителів громади в основному турбували питання виділення та приватизації земельних ділянок, вирішення земельних спорів;
Також мешканці громади звертались по питаннях житлової політики (79 звернень), комунального господарства (75 звернень), сім’ї та дітей (120 звернень) та ін.
З усіх питань 596 вирішено позитивно (59%), на 373 звернення надано змістовні роз’яснення (37%), на 1 звернення відмовлено у задоволенні, та 40 звернень перебувають на розгляді (4%).
З жовтня 2015 року набув чинності Закон України від 02.07.2015 №577-VIII «Про внесення до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції». На офіційному сайті Горохівської міської ради створено систему петицій та електронних звернень, на яку напротязі звітного періоду надійшло 3 електронних звернень.
Також в міській раді функціонує «Телефон довіри», затверджений розпорядженням міського голови від 30 грудня 2020 року №188.
Провівши аналіз надходження звернень варто відмітити, що найбільше надійшло до старостинських округів громади – 451 звернення. До міської ради надійшло 404 звернення, до виконавчих органів та структурних підрозділів міської ради - 155 звернень.
Щодо надходження звернень громадян до міської ради за територіальною ознакою варто відмітити, що найбільше зверталися жителі м.Горохів (256 громадяни), с.Мирків (225 громадян), с.Бистровиця (67 громадян), с.Пустомити (31 громадян), с.Скобелка (32 громадяни) та с.Звиняче (25 громадян).
З вищестоящих органів влади надійшло 7 звернень: шість з Луцької районної адміністрації та одне в Волинської обласної адміністрації. Звернення стосувались питань роз’яснення законодавства щодо виплат ВПО та забезпечення безоплатного проїзду в трансторті даної категорії громадян, перейменування вулиць в м.Горохів згідно закону про декомунізацію, відновлення послуги електропостачання по вул. Молодіжна в с. Озерці та скарга на дії посадової особи міської ради (старости с.Холонів).
Протягом звітного періоду в Горохівській громаді проводилась системна робота по контролю за додержанням термінів розгляду звернень. Щоквартально аналізується стан виконавської дисципліни по роботі із зверненнями громадян. На виконавчому комітеті міської ради 17 лютого 2023 року (рішення №25) підбито підсумки по роботі зі зверненнями громадян за 2022 рік, 27 квітня 2023 року (рішення №70) розглянуто результати роботи зі зверненнями громадян за І квартал 2023 року, 28 серпня 2023 року (рішення №143) розглянуто результати роботи зі зверненнями громадян за 6 місяців 2023 року, надано ряд протокольних доручень.
Загалом у звітному періоді проведено 8 засідань комісії міської ради з питань розгляду звернень громадян, утвореної розпорядженням міського голови від 30 грудня 2020 року №187.
На виконання пункту 3 статті 5 Указу проводиться «День контролю», в рамках якого здійснюються виїзні перевірки стану виконання доручень керівництва при розгляді звернень.
На веб-сайті міської ради регулярно опубліковуються графіки особистого, виїзного прийому керівництва ради, аналітичні довідки про стан роботи із зверненнями громадян, об’яви, повідомлення, звіти про проведені прийоми громадян та інші матеріали.
Робота виконавчого комітету Горохівської міської ради спрямована на забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, створення умов для реалізації громадянами свого конституційного права на звернення, ведення систематичного аналізу та узагальнення звернень для виявлення причин, що породжують їх, та підвищення рівня правової освіти населення територіальної громади.