Інформація про стан роботи із зверненнями громадян в Горохівській міській раді за 2021 рік
Горохівська міська рада в своїй роботі зі зверненнями громадян керується Конституцією України, Законом України від 02.10.1996 № 393 «Про звернення громадян», Указом Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі Указ) та Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348.
Протягом 2021 року до Горохівської міської ради від жителів ради та інших регіонів, надійшло 1086 пропозиції, заяви та скарги, що на 650 більше ніж у відповідному періоді минулого року (таблиця 1). З них 971 були письмовими та 115 звернень надійшло на особистих та виїзних прийомах керівництва міської ради (таблиця 2).
З вищестоящих органів влади надійшло 10 звернень: 6 з Волинської обласної адміністрації та 4 з Луцької районної адміністрації.
Серед загальної кількості звернень, які надійшли, 73 були колективними. Основні питання з якими зверталися мешканці колективно відносяться до питань комунального господарства, земельних відносин, сімейної політики та захисту прав дітей. На засіданні комісії міської ради з питань розгляду звернень громадян 18 лютого 2021 року (протокол №2) розглядалося питання «Про проведення аналізу надходження колективних звернень громадян від мешканців Горохівської міської ради».
Протягом звітного періоду звернулося 275 громадян з числа соціально-незахищених верств населення, що складає 25 % від загальної кількості. Особлива увага приділялася вирішенню проблем з якими зверталися громадяни пільгової категорії. На засіданні комісії міської ради з питань розгляду звернень громадян 25 березня 2021 року (протокол №3) було розглянуте питання «Аналіз надходження звернень громадян від найменш соціально-захищених верств населення».
Загалом протягом 2021 року до міської ради звернулось 2789 громадян, якими було порушено 1091 питання. За спектром і характером основні питання, з якими зверталися громадяни, характеризуються таким чином:
- на першому місці питання аграрної політики і земельних відносин, по цих питаннях зареєстровано 593 звернення, які складають 55% від загальної кількості. Жителів ради в основному турбували питання виділення та приватизації земельних ділянок;
- на другому місці - соціального захисту населення, зареєстровано 292 заяв, що складає 27% від загальної кількості звернень. Питання надходили стосовно надання одноразових матеріальних допомог.
Також мешканці ради звертались по питаннях комунального господарства (47 звернень), житлової політики (40 звернень), сім’ї та дітей (41 звернення), освіти (20 звернень), охорони здоров’я (15 звернень) та ін. (таблиця 3).
З усіх питань 871 вирішено позитивно (80%), на 179 звернень надано змістовні роз’яснення (17%), 10 заявникам відмовлено у задоволенні (1%), та 26 звернень перебувають на розгляді в міській раді (2%) (таблиця 4).
Відповідно до вимог Указу складені графіки особистого та виїзних прийомів керівництва міської ради та старост сіл Горохівської міської ради, які затверджені розпорядженням міського голови від 30 грудня 2020 року № 183. Протягом 2021 року міським головою, його заступниками та секретарем ради заплановано та проведено 94 особистих прийоми та 59 виїздів у старостинські округи, на яких надано роз’яснення та консультації 273 громадянам. Переважна більшість питань стосувалась надання матеріальної домогоги на лікування, виділення жителям земельних ділянок та порядку розроблення правовстановлюючих документів на них.
З жовтня 2015 року набув чинності Закон України від 02.07.2015 №577-VIII «Про внесення до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції». На офіційному сайті Горохівської міської ради створено систему петицій та електронних звернень. Напротязі звітного періоду жодного звернення не надходило.
Також в міській раді функціонує «Телефон довіри», затверджений розпорядженням міського голови від 30 грудня 2020 року №188.
Проаналізувавши надходження звернень за територіальною ознакою, встановлено що найбільше звернулося жителів міста Горохів (309 звернення), сіл Вільхівка (33), Журавники (33), Звиняче (78), Квасів (34), Новосілки (39), Охлопів (45) та Скобелка (41) (таблиця 5).
В цілому до Горохівської міської ради, її структурних підрозділів та старостинських округів ради протягом 2021 року надійшло 1863 пропозиції, заяви та скарги громадян (таблиця 6, 6.1, 6.2, 6.3). З них 1062 були письмовими та 801 надійшло на особистих прийомах керівництва. 109 звернень були колективними. Найбільша кількість звернень стосувалась питань аграрної політики та земельних відносин - 1863 звернення, що складає 44% від загальної кількості, соціального захисту – 516 звернень (28%), комунального господарства – 128 звернень (7%) та сім’ї, дітей, молоді і спорту – 149 звернень (8%).
З усіх звернень 1260 вирішено позитивно (68%), на 565 звернень надано роз’яснення (30%), 11 заявникам відмовлено у задоволенні (1%), та 27 звернень перебувають на розгляді (1%).
З числа соціально-незахищених верств населення протягом звітного періоду звернулося 458 громадян, що складає 25 % від загальної кількості.
Провівши аналіз надходження звернень варто відмітити, що найбільше звернень зареєстровано в Горохівській міській раді (1086), до старостинських округів громади надійшло 588 звернень громадян, до виконавчих органів та структурних підрозділів міської ради – 189 звернення.
Протягом звітного періоду в Горохівській громаді проводилась системна робота по контролю за додержанням термінів розгляду звернень. Щомісячно аналізувався стан виконавської дисципліни по роботі із зверненнями громадян. На засіданні комісії з розгляду звернень громадян 22 січня 2021 року (протокол №1) розглянуто підсумки роботи із зверненнями громадян за 2020 рік, на виконавчому комітеті міської ради 22 квітня 2021 року підбито підсумки по роботі зі зверненнями громадян за І квартал 2021 року (рішення №72), 8 липня 2021 року – за перше півріччя 2021 року (рішення №167), 19 жовтня 2021 року - за 9 місяців 2021 року (рішення №252), надано ряд протокольних доручень.
Загалом у звітному періоді проведено 11 засідань комісії міської ради з питань розгляду звернень громадян, утвореної розпорядженням міського голови від 30 грудня 2020 року №187.
На виконання пункту 3 статті 5 Указу проводиться «День контролю», в рамках якого здійснені виїзні перевірки стану виконання доручень керівництва при розгляді звернень.
На веб-сайті міської ради регулярно опубліковуються графіки особистого, виїзного прийому керівництва ради, аналітичні довідки про стан роботи із зверненнями громадян, об’яви, повідомлення, звіти про проведені прийоми громадян та інші матеріали.
Робота виконавчого комітету Горохівської міської ради спрямована на забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, створення умов для реалізації громадянами свого конституційного права на звернення, ведення систематичного аналізу та узагальнення звернень для виявлення причин, що породжують їх, та підвищення рівня правової освіти населення територіальної громади.