Інформація про стан роботи із зверненнями громадян в Горохівській міській раді за 6 місяців 2021 року
Горохівська міська рада в своїй роботі зі зверненнями громадян керується Конституцією України, Законом України від 02.10.1996 № 393 «Про звернення громадян», Указом Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі Указ) та Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348.
Протягом 6 місяців 2021 року до Горохівської міської ради від жителів ради та інших регіонів, надійшло 881 пропизицій, заяв та скарг, що на 674 більше ніж у відповідному періоді минулого року, з них 831 були письмовими та 50 звернень надійшло на особистих та виїзних прийомах керівництва міської ради. З вищестоящих органів влади надійшло 6 звернень: 4 з Волинської обласної адміністрації та 2 з Луцької районної адміністрації.
Серед загальної кількості звернень, які надійшли, 42 були колективними. Основні питання з якими зверталися мешканці колективно відносяться до питань комунального господарства, земельних відносин, сімейної політики та захисту прав дітей. На засіданні комісії міської ради з питань розгляду звернень громадян 18 лютого 2021 року (протокол №2) розглядалося питання «Про проведення аналізу надходження колективних звернень громадян від мешканців Горохівської міської ради».
Протягом звітного періоду звернулося 246 громадян з числа соціально-незахищених верств населення, що складає 28 % від загальної кількості. Особлива увага приділялася вирішенню проблем з якими зверталися громадяни пільгової категорії. На засіданні комісії міської ради з питань розгляду звернень громадян 25 березня 2021 року (протокол №3) було розглянуте питання «Аналіз надходження звернень громадян від найменш соціально-захищених верств населення».
Загалом протягом 6 місяців 2021 року до міської ради звернулось 1695 громадян, якими було порушено 883 питання. За спектром і характером основні питання, з якими зверталися громадяни, характеризуються таким чином:
- на першому місці питання аграрної політики і земельних відносин, по цих питаннях зареєстровано 504 звернення, які складають 57% від загальної кількості. Жителів ради в основному турбували питання виділення та приватизації земельних ділянок;
- на другому місці - соціального захисту населення, зареєстровано 277 заяв, що складає 31% від загальної кількості звернень. Питання надходили стосовно надання одноразових матеріальних допомог;
Також мешканці ради звертались по питаннях сім’ї та дітей (25 звернень), комунального господарства (21 звернення), житлової політики (16 звернень) та ін.
З усіх питань 740 вирішено позитивно (84%), на 71 звернення надано змістовні роз’яснення (8%), 8 заявникам відмовлено у задоволенні (1%), та 64 звернення перебувають на розгляді в міській раді (7%).
Відповідно до вимог Указу складені графіки особистого та виїзних прийомів керівництва міської ради та старост сіл Горохівської міської ради, які затверджені розпорядженням міського голови від 30 грудня 2020 року № 183. Протягом 6 місяців 2021 року міським головою, його заступниками та секретарем ради заплановано та проведено 83 особистих прийоми та 44 виїзди у старостинські округи, на яких надано роз’яснення та консультації 234 громадянам. Переважна більшість питань стосувалась надання матеріальної домогоги на лікування, виділення жителям земельних ділянок та порядку розроблення правовстановлюючих документів на них.
З жовтня 2015 року набув чинності Закон України від 02.07.2015 №577-VIII «Про внесення до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції». На офіційному сайті Горохівської міської ради створено систему петицій та електронних звернень. Напротязі звітного періоду жодного звернення не надходило.
Також в міській раді функціонує «Телефон довіри», затверджений розпорядженням міського голови від 30 грудня 2020 року №188.
В цілому до Горохівської міської ради, її структурних підрозділів та старост сіл ради протягом 6 місяців 2021 року надійшло 1255 пропозицій, заяв та скарг громадян.
Провівши аналіз надходження звернень за територіальною ознакою, варто відмітити що найбільше звернулося жителів міста Горохів (403), сіл Вільхівка (284), Журавники (167) та Марковичі (117). Одночасно найбільше звернень зареєстровано від жителів сіл Звиняче (57), Квасів (30), Новосілки(36), Охлопів (39), Скобелка (30) та міста Горохів (239).
Протягом звітного періоду в міській раді проводилась системна робота по контролю за додержанням термінів розгляду звернень. Щомісячно аналізувався стан виконавської дисципліни по роботі із зверненнями громадян. На засіданні комісії з розгляду звернень громадян 22 січня 2021 року (протокол №1) розглянуто підсумки роботи із зверненнями громадян за 2020 рік, на виконавчому комітеті міської ради 22 квітня 2021 року підбито підсумки по роботі зі зверненнями громадян за І квартал 2021 року (рішення №72), надано ряд протокольних доручень.
Загалом у звітному періоді проведено 6 засідань комісії міської ради з питань розгляду звернень громадян, утвореної розпорядженням міського голови від 30 грудня 2020 року №187.
На виконання пункту 3 статті 5 Указу проводиться «День контролю», в рамках якого здійснені виїзні перевірки стану виконання доручень керівництва при розгляді звернень.
На веб-сайті міської ради регулярно опубліковуються графіки особистого, виїзного прийому керівництва ради, аналітичні довідки про стан роботи із зверненнями громадян, об’яви, повідомлення, звіти про проведені прийоми громадян та інші матеріали.
Робота виконавчого комітету Горохівської міської ради спрямована на забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, створення умов для реалізації громадянами свого конституційного права на звернення, ведення систематичного аналізу та узагальнення звернень для виявлення причин, що породжують їх, та підвищення рівня правової освіти населення територіальної громади.