Як стати голосом своєї громади: агенція «Або» допомагає створювати локальні онлайн-медіа
Навіть одній людині під силу створити якісне локальне онлайн-медіа, яке розповідатиме історії жителів громади, висвітлюватиме важливі і цікаві події, говоритиме про діяльність чи бездіяльність місцевої влади. Це доводять приклади людей, які не керуються фразою «що я самотужки можу зробити?», а шукають можливості, щоб впливати на життя своїх громад.
Зокрема, такі можливості створює відома в Україні мережа локальних сайтів The City, розвиває яку агенція медійного росту «Або».
Нещодавно мережа розширилася: під брендом The City запрацювали ще чотири локальні онлайн-медіа у Краснограді (Харківська область), Знамʼянці (Кіровоградська область), Глухові й Тростянці (Сумська область). І хоча це медіа однієї мережі й робота над усіма ними відбувалася паралельно, кожен із цих сайтів має свій унікальний бекграунд.
У агенції розповіли про роботу з кожним з нових медіа.
Сайт Знамʼянка.City виник на базі газети “Сільське життя”. Команда з двох людей встигає щодня наповнювати сайт унікальними матеріалами про життя громади та випускати друковане видання. А головна редакторка Катерина Матко вже має ідеї, як заробляти на рекламі, та вже зробила перші промоматеріали на сайті. Менторкою сайту стала Ольга Коротенко, яка понад рік веде спецпроєкти в “Або”.
“Про створення сайту ми мріяли давно. Але не мали практики працювати в онлайні. Ми активно шукали кошти, минулого року написали грант на створення сайту, але нам відмовили. Мабуть, не повірили в нас, бо команда складається з двох осіб. Але завдяки Агенції медійного росту “Або” ми зробили те, що дуже хотіли”, – розповіла головна редакторка сайту Катерина Матко.
Команда сайту Красноград.Info поки складається з однієї журналістки - Ірини Яциної. Ірина прагне закохати в місто його мешканців та інших людей, а допомагає їй в цьому менторка від агенції “Або” Марія Кучеренко, на чиєму рахунку – робота з десятком сайтів агенції.
За словами Марії Кучеренко, у Краснограді немає подібного сайту з новинами та матеріалами про людей.
“Наш девіз – "Швидко, легко та цікаво про життя Краснограда і району". І це справді так: ми легко доносимо інформацію до людей і шукаємо цікаві фокуси для її подачі”.
Майже весь час до запуску Глухів.City в нас був тільки головний редактор Олександр Соломко, який до того ж – новачок у місті, він зовсім нещодавно переїхав туди з Ямполя на Сумщині. Але ми й не помітили нестачу команди, бо статті писалися, відео знімалися, соцмережі створювалися й починали наповнюватися. І Олександр ще встигав бути на постійному звʼязку з менторкою Марією Булейко, яка раніше працювала на сайті НУШ і паралельно дописували у великі національні медіа. Тепер у команді зʼявилася ще й журналістка Марія Капустіна, тож сайт запрацював з новою силою.
За словами Олександра Соломка, хоч і він і не знав Глухів добре, створення сайту його не лякало, бо минулоріч він проїхав увесь колишній Глухівський район.
“Разом з колегою ми робили репортажі про Глухів, обстріли міста минулого літа. Тоді ми помітили, як активно глухівчани читають наші статті та дивляться відеосюжети, зрозуміли, що наша робота потрібна в цьому місті.
Про відкриття якісного медіа, яке б не лише копіювало новини з інтернету, а робило ексклюзивний контент, ми мріяли ще задовго до того, як мені довелося переїхати в це місто. Ну, а коли знайшлись такі надійні партнери, як агенція «Або», ми просто не могли не розпочати роботу”, – розповів Олександр.
Тростянець.City має ще унікальнішу історію, адже цей сайт запускався без команди. За кілька днів його наповнили менторки агенції “Або”. Та зовсім скоро зможемо розповісти вам про невеличку команду журналістів, яких нам уже вдалося знайти.
“На кожній співбесіді кандидатів на посаду редакторів і журналістів ми запитуємо, чому людина зацікавлена працювати саме в локальному медіа. І ми розуміємо, що нам по дорозі, коли чуємо слова про цінність локальних медіа”, – зазначає керівниця мережі локальних медіа Вікторія Топол.
В агенції “Або” вірять в регіональну журналістику й точно знають, що саме місцеві журналісти допомагають мешканцям зорієнтуватися у житті громади та дуже часто – розвʼязати ту чи іншу проблему.
Агенція запустила й підтримує роботу понад 50 локальних медіа і не збирається зупинятися, адже там знають, що в десятках міст і містечок ще є чудові команди журналістів.
Якщо ви маєте ідеї створення медіа у своїх містах або прагнете запустити сайт на базі наявного ЗМІ, заповніть цю форму. Конкурсний добір нових редакцій триває безстроково.
“Цього року ми плануємо запустити щонайменше 20 нових сайтів мережі The City. Пріоритет – підтримати редакційні команди, які через війну мусили покинути власні міста та лишилися без роботи. Ми хочемо зберегти цих людей у професії й переконані, що вони зможуть принести багато користі тим громадам, в яких оселилися”, – додає співзасновниця агенції “Або” Лєра Лауда.
Перші такі кейси “Або” вже має. Влітку 2022 року агенція допомогла редакторам з Попасної та Волновахи запустити медіа у Смілі та Жовтих Водах, а журналістка з Гуляйполя очолила медіа в Дрогобичі, куди переїхала з родиною.
Окрім того, від перших днів війни “Або” підтримує щоденну роботу низки медіа в тимчасово окупованих та прифронтових містах. Серед них – Сватове, Попасна, Волноваха, Мелітополь, Скадовськ та інші.