Інформація про стан роботи із зверненнями громадян в Горохівській міській територіальній громаді за 2022 рік
Горохівська міська рада в своїй роботі зі зверненнями громадян керується Конституцією України, Законом України від 02.10.1996 № 393 «Про звернення громадян», Указом Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі Указ) та Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348.
Протягом 2022 року до Горохівської міської ради, її структурних підрозділів та старостинських округів від жителів громади та інших регіонів надійшло 1233 пропозиції, заяви та скарги, що на 630 звернення менше ніж за відповідний період минулого року (таблиця 1). З них 682 були письмовими та 551 звернення надійшло на особистих та виїзних прийомах керівництва міської ради (таблиця 2). Значне зменшення звернень громадян спостерігається у зв’язку із військовою агресією Російської Федерації проти України та військовими діями, які проводяться в країні на даний час. Попри те, що право на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів (ст.40 Конституції України) належить до переліку абсолютних прав, які не можуть бути обмежені навіть в умовах воєнного стану (ст.64 КУ), є ряд питань, розгляд яких став неможливим в теперішніх умовах.
Серед загальної кількості звернень, які надійшли, 1 було повторним та 79 - колективними. Основні питання з якими зверталися мешканці колективно відносяться до питань комунального господарства, земельних відносин, сімейної політики та захисту прав дітей. На засіданні комісії міської ради з питань розгляду звернень громадян 09 лютого 2022 року (протокол №2) розглядалося питання «Про проведення аналізу надходження колективних звернень громадян до міської ради від мешканців громади».
Протягом звітного періоду звернулося 653 громадяни з числа соціально-незахищених верств населення, що складає 53 % від загальної кількості. З них: 482 звернення надійшло від учасників війни, бойових дій та членів їх сімей, 44 звернення від осіб з інвалідністю, 41 звернення від ветеранів праці, пенсіонерів, 29 звернень від дітей війни, 56 звернень від членів багатодітних сімей, одиноких матерів та матерів-героїнь, 1 звернення від учасника ліквідації аварії на ЧАЕС та 7 звернень від внутрішньо переміщених осіб (таблиця 3). Особлива увага приділялася вирішенню проблем з якими вони зверталися. Відповідно до рішення Горохівської міської ради від 02 квітня 2021 року №7-11/2021 «Про цільову Програму соціального захисту населення на 2021-2025 роки» та Порядку надання матеріальної допомоги жителям Горохівської міської територіальної громади, які опинилися в складних життєвих обставинах, та іншим категоріям громадян, затвердженого рішенням Горохівської міської ради від 24 грудня 2021 року №18-3/2021, протягом 2022 року було надано матеріальну допомогу:
- особам, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують значних витрат на лікування (188 громадянам);
- на поховання безробітних, незастрахованих осіб (19 громадянам);
- військовослужбовцям, членам сімей (родинам) військовослужбовців, які беруть участь у відбитті військової агресії Російської Федерації проти України (463 громадянам);
- членам сімей загиблих військовослужбовців на встановлення пам’ятників та пам’ятних дошок (7 громадянам);
- на відшкодування збитків, завданих пожежею (10 громадянам);
- громадській організації «Ветеранів Афганістану»;
- спілці потерпілих від політичних репресій.
Загалом протягом 2022 року до керівництва Горохівської громади звернулось 2357 громадян, якими було порушено 1234 питання. За спектром і характером основні питання, з якими вони звертались, характеризуються таким чином:
- на першому місці питання соціального захисту населення, зареєстровано 706 заяв, що складає 57% від загальної кількості звернень. Звернення надходили стосовно надання одноразових матеріальних допомог.
- на другому місці - аграрної політики і земельних відносин, по цих питаннях зареєстровано 167 звернень, які складають 14% від загальної кількості. Жителів громади в основному турбували питання виділення та приватизації земельних ділянок;
Також мешканці громади звертались по питаннях комунального господарства (76 звернень), житлової політики (81 звернення), сім’ї та дітей (78 звернень) та ін. (таблиця 4).
З усіх питань 791 вирішено позитивно (64%), на 416 звернень надано змістовні роз’яснення (34%), відмовлено у задоволення на 1 звернення (0,1%) та 25 звернень перебувають на розгляді (2%) (таблиця 5).
З жовтня 2015 року набув чинності Закон України від 02.07.2015 №577-VIII «Про внесення до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції». На офіційному сайті Горохівської міської ради створено систему петицій та електронних звернень, на яку напротязі звітного періоду надійшло 4 електронних звернення.
Також в міській раді функціонує «Телефон довіри», затверджений розпорядженням міського голови від 30 грудня 2020 року №188.
Провівши аналіз надходження звернень варто відмітити, що найбільше надійшло до міської ради - 671 звернення, до старостинських округів громади надійшло 437 звернень, до виконавчих органів та структурних підрозділів міської ради - 125 звернень (таблиця 6, 6,1, 6,2, 6,3).
Щодо надходження звернень громадян за територіальною ознакою варто відмітити, що найбільше зверталися жителі м.Горохів (217 звернень), с.Звиняче (48 звернень), с.Мирне (33 звернення) та с.Холонів (32 звернення) (таблиця 7).
З вищестоящих органів влади надійшло 3 звернення: 1 з Волинської обласної адміністрації та 2 з Луцької районної адміністрації.
Протягом звітного періоду в Горохівській громаді проводилась системна робота по контролю за додержанням термінів розгляду звернень. Щоквартально аналізується стан виконавської дисципліни по роботі із зверненнями громадян. На виконавчому комітеті міської ради 10 лютого 2022 року (рішення №14) року підбито підсумки по роботі зі зверненнями громадян за 2021 рік, на засіданні комісії з розгляду звернень громадян 26 квітня 2022 року (протокол №3) розглянуто підсумки роботи із зверненнями громадян за І квартал 2022 року, за 6 місяців 2022 року – розглянуто на засіданні виконавчого комітету 15 липня 2022 року (рішення №93), за 9 місяців 2022 року – розглянуто на засіданні виконавчого комітету 20 жовтня 2022 року (рішення №155), надано ряд протокольних доручень.
Загалом у звітному періоді проведено 10 засідань комісії міської ради з питань розгляду звернень громадян, утвореної розпорядженням міського голови від 30 грудня 2020 року №187.
На виконання пункту 3 статті 5 Указу проводиться «День контролю», в рамках якого здійснюються виїзні перевірки стану виконання доручень керівництва при розгляді звернень.
На веб-сайті міської ради регулярно опубліковуються графіки особистого, виїзного прийому керівництва ради, аналітичні довідки про стан роботи із зверненнями громадян, об’яви, повідомлення, звіти про проведені прийоми громадян та інші матеріали.
Робота виконавчого комітету Горохівської міської ради спрямована на забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, створення умов для реалізації громадянами свого конституційного права на звернення, ведення систематичного аналізу та узагальнення звернень для виявлення причин, що породжують їх, та підвищення рівня правової освіти населення територіальної громади.